כל האוספים
מטבעות
באילו מטבעות קריפטו אתם תומכים?
באילו מטבעות קריפטו אתם תומכים?
עודכן אתמול

ביטקוין (BTC), רשת בלוקצ׳יין: Bitcoin

ביטקוין, שהושק על ידי ישות אנונימית שנקראת סאטושי נקאמוטו ב-2009, הוא המטבע הדיגיטלי המבוזר הראשון והמוכר ביותר שאיננו נשלט על ידי ממשלה או בנק מרכזי. הוא פועל על רשת הנקראת בלוקצ'יין, המתעדת את כל העסקאות במערכת מבוזרת של מחשבים, באופן שאינו ניתן לזיהוי, וזה בזכות הקשר הקריפטוגרפי בין בלוק לקודמו. השימוש העיקרי בביטקוין הוא העברת ערך בין אנשים בלי צורך באמצעי תיווך צד שלישי כמו בנקים. כמות מטבעות הביטקוין שתיווצר אי פעם מוגבלת ל- 21 מיליון, ומטרתה לשמור על ערך המטבע ולמנוע מצב של אינפלאצייה.

אית׳ריום (ETH), רשת בלוקצ׳יין: ERC-20

אתריום, שנוצר ב-2015 על ידי ויטאליק בוטרין ואחרים, הוא פלטפורמה מבוזרת המאפשרת יצירת הסכמים חכמים ואפליקציות דיגיטליות מבוזרות. להבדיל מביטקוין, שמתמקד בעיקר בהעברת ערך באמצעות מטבע דיגיטלי, הבלוקצ׳ין של איתריום גמיש ומאפשר למפתחים לבנות וליישם אפליקציות מבוזרות וארגונים אוטונומיים מבוזרים על גביו. המטבע הדיגיטלי של אתריום, את׳ר (ETH), נחשב למטבע הדיגיטלי המוכר והמוביל אחרי הביטקוין ומשמש בין היתר לתשלום עמלות בעסקאות ושירותים חישוביים, יצירת ותפעול של NFTs (טוקנים חסרי חילוף), פיננסים מבוזרים (DeFi) ועוד.


לייטקוין (LTC), רשת בלוקצ׳יין: Litecoin

לייטקוין, שנוצר על ידי צ'ארלי לי ב-2011, נחשב לאחיו הצעיר של מטבע הביטקוין. יש לו מרכיבים טכניים דומים לאלו של הביטקוין שכן הוא פותח מתוך אותו הקוד של ביטקוין, עם שיפורים ושינויים המאפשרים אישורי טרנזקציות מהירים יותר. כמ הביטקוין, גם כאן כמות המטבעות המקסימלית שתיווצר היא מוגבלת ועומדת על 84 מיליון. מטרתו של מטבע הליטקוין היא לספק חלופה יעילה ונגישה יותר לביטקוין, ולאפשר שימוש ועסקאות יום-יומיים במטבע בזכות האצת טראנזקציות, הוזלת עמלות והתמודדות איתנה יותר אל מול בעיות הסקלביליות.

דולר אמריקאי (USDC), רשת בלוקציין: ERC-20

USDC הוא מטבע דיגיטלי שהוצג לראשונה ב-2018, מסוג stablecoin. ערכו של USDC מוצמד לשער הדולר ומטרתו לתת ייצוג דיגיטלי אחד לאחד למטבע דולר מגובה (כלומר, בכל רגע נתון USDC1 = USD1). בשונה מרב המטבעות הדיגיטליים האחרים, USDC מספק יציבות ושומר על ערך יחסית אחיד, מה שהופך אותו למתאים לתשלומים, מסחר, ולשימוש כמטבע בינלאומי ביישומים פיננסיים מבוזרים (DeFi).

סולאנה (SOL), רשת בלוקצ׳יין: Solana

סולאנה, שהושקה רשמית ב-2020 על ידי קרן סולאנה, היא פלטפורמה המשמשת בעיקר לאפליקציות דיגיטליות (DApps) ולמטבעות קריפטו. היא משתמשת במנגנון ייחודי המשלב בין אישור היסטוריה (PoH) לאישור התקפה (PoS), המאפשר ביצוע עסקאות מהיר במיוחד ועלויות עסקה נמוכות. עם מהירות של עד 65,000 עסקאות לשנייה, סולאנה משמשת כשחקן פופלרי בפרויקטים בתחום הפיננסים המבוזרים (DeFi), עולמות הגימינג, וה-NFTs.

ריפל (XRP), רשת בלוקצ׳יין: Ripple

ריפל הוא גם פלטפורמה וגם מטבע (XRP) המאפשר תשלומים צולבים מהירים ובעלויות נמוכות. להבדיל מביטקוין ואתריום, שפועלים על גבי רשתות מבוזרות, מטבע ריפל, שהוצג לראשונה ב-2012 פועל על רשת המנוהלת על ידי חברת Ripple Labs. המנגנון של ריפל, המכונה אלגוריתם ההסכמה של פרוטוקול ריפל (RPCA), משתמש ברשת של מאמתים מהימנים לאימות עסקאות באופן מהיר ויעיל. מוסדות פיננסים ברחבי העולם משתמשים בפרוטוקול של הרשת RippleNet, שמטרתה העיקרית להוות תחליף למערכות SWIFT מסורתיות ולהחזקת כמויות גדולות של מט"ח על ידי הבנקים.

* רשימת המטבעות, שערי קניה והיסטוריית שערים מופיעים ומתעדכנים בעמוד הבית בכל עת.

האם קיבלת תשובה לשאלתך?